تسلا در تنگنا؛ مشکل در تولید باتری دامان ایلان ماسک را گرفت – دیجیاتو – فارس گیگ

ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا پیش از این که مدل ۳ حتی معرفی شود

با این که ماسک قول آن را داده بود که تولید این مدل به صورت تصاعدی خواهد بود اما با پایان سال ۲۰۱۷ همچنان خبری از تولید انبوه مدل ۳ تسلا نیست. با توجه به گزارش های جدید کارخانه گیگافکتوری تسلا با مشکل در بخش تولید باتری مواجه شده است. گرچه تسلا بسیاری از این ادعاها را رد می کند.

ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا پیش از این که مدل ۳ حتی معرفی شود. اعلام کرده بود که تولید اولین مدل انبوه یک چالش واقعی برای این شرکت خواهد بود. در واقع او مرحله اول را با نام جهنم تولید نام گذاری کرده بود.

در ادامه نیز مهندسان بسیار خاص ما این روند را دنبال می کنند و اگر مشکلی در این زمینه دیده شود قطعا عکس العمل مناسب را از خود نشان خواهند داد.

گرچه سخنگوی شرکت تسلا ادعاهای مطرح شده در مورد کیفیت را رد می کند و اعلام می کند که در این مرحله بخش بیشتری از کار به صورت دستی در حال انجام است و در ادامه باید به سمت استفاده از ماشین های خودکار بیشتری برویم. کارمندان ما حتما نباید پیش زمینه ای در زمینه ساخت و تولید و محصولات مهندسی شده داشته باشند زیرا ما قبل از استخدام برنامه آموزشی و تمرینی بسیار خاصی را برای آن ها در نظر گرفته ایم و تمامی افراد از اهمیت اتصال سل های باتری به هم آگاه هستند.

در حال حاضر خطای انسانی می تواند وقت بسیار زیادی از تسلا بگیرد و به نظر می رسد این اتفاق در حال افتادن است. طبق صحبت های یکی از مهندسان تسلا وقتی که یک اشتباه رخ دهد همه مراحل دیگر را قطع می کند. در حال حاضر اغلب مشکل مربوط به کیفیت است.

در هر صورت با توجه به تعداد بسیار کم تسلا مدل ۳ های تولید شده، نمی توان نظر قطعی در مورد کیفیت و مشکلات احتمالی آن ها داد و باید دید که آیا تسلا مدل ۳ های اولیه دچار مشکلی از این دست خواهند شد یا خیر. اگر اینطور نباشد دارندگان تسلا مدل ۳ با اعتماد خاطر بیشتری از خودروی مطبوعشان استفاده خواهند کرد.

طبق اطلاعاتی که کارکنان فعلی و سابق تسلا داده اند شرایط تولید باتری وخیم تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به گونه ای که تسلا کارکنان شرکت پاناسونیک را برای این بخش قرض گرفته است.

بخش کنترل کیفیت نیز گزارش کرده که کارگران کم تجربه که از طریق یک آژانس استخدام وارد شرکت شده اند و در حین بازرسی و کنترل کیفیت بعضی از خرابی ها را از دست می دهند.

کارکنان شرکت برای برخی از وظایف تولید باتری خودرو همانند ساختار بیرونی و کلاهک باتری که وظیفه نگه داری پک های باتری را دارند مناسب هستند اما در بخش سل های لیتیوم یونی به دلیل دقت بالایی که مورد نیاز است ماشین های تمام خودکار به انسان ها ارجحیت دارند.

به همین دلیل بعضی از باتری های تسلا مدل ۳ به مدت بسیار کوتاهی کار می کنند و یا احتمال آتش سوزی در آن ها بالاست.

در واقع به نظر می رسد حتی اگر تولید بخش های دیگر تسلا مدل ۳ به سرعت مناسبی برسد تسلا در حال حاضر توانایی تولید باتری مورد نیاز آن ها را نخواهد داشت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *